Gå til hovedindhold

Eksempler på cases - fysiske læringsmiljøer

Tune skole, Greve Kommune: 

De fysiske læringsmiljøer på Fremtidens Tune Skole

Tune Skoles to matrikler blev i sommeren 2024 lagt sammen. I den forbindelse indgik vi samarbejde med forvaltningen i Greve Kommune samt skolens ledelse om at stå for kortlægning af de to matriklers praksisser for undervisning og samarbejde samt workshop for hele personalegruppen med fokus på skoles udeområde. 

Centrale elementer i opgaven: 

  • Analyse af de to matriklers kulturelle praksisser samt præsentation og præcisering med skolens ledelse
  • Sparring og dialog med lokal medarbejdergruppe som optakt til workshop
  • Workshop for hele personalegruppen med fokus på at skabe sammenhæng med inde- og udeundervisningsrum
  • Afsluttende rapport med anbefalinger til de fysiske læringsmiljøer på Fremtidens Tune Skole.

Hastrupskolen, Køge Kommune: 

Udvikling af fællesområde i udskolingsfløj

Tema- og arbejdsdag med alle udskolingseleverne samt deres lærere. Dernæst facilitering af arbejdsgruppe for at beslutte endelig indretning. Skolen stod derefter selv for at færdiggøre området. 

Møn Skole: 

Udvikling af læseområder til mellemtrinnet på PLC på Møn Skoles to matrikler

Møn Skole har i samarbejde med Vordingborg Bibliotek søgt midler fra Slots- og Kulturstyrelsen til opkvalificering af læseglæden på mellemtrinnet. Vi indgår i samarbejdet med at udvikle læseområder på PLC sammen med skolens medarbejdere og elever.